Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем със зареждането на акумулатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем със зареждането на акумулатора

    Здравейте, не знам дали има такава тема - търсих но не намерих отговор.
    Колата е Алфа Ромео 146 1.6 т.с 97г и днес ми направи мнооогоо кофти номер.
    Тръгвам си от университета и в следващия момент запраска зверския дъжд запотиха се стъклата нещо страшно не се вижда нищо напред.Съответно включих халогените, стопа за мъгла или там каквото се води парното на 4 и все пак реших да обия като включих и аварийките.Намаля и тръгнах като в същия момент забелязах че ми свети лапмата за акумулатора и друг път се е случвало, но като дигнех оборотите и се оправяше.Да ама не този път никакъв резултат. Продължава да си свети без отказ.Спрях на Лук*ил на околовръсното с мисълта че нещо може да се е намокрило нещо и от това да е проблема.Но ефект нулев.Малко по напред имаше сервиз отидох помолих за мултицет и диагнозата не зарежда акумулатора.И тъй като бях в нищото реших да рискувам след около 10км работата стана зле -точно на кръговото на драгалевци, като на някаква магия успях да влезна в екото и там си останах. Гледах за бушони, релета всичко си е ОК. При опита да запаля отново получих отказ. След около 2 часа чакане на баща ми да дойде с някакво въже за да ме придвижи до нас - в крайна сметка успяхме. С него отново прегледахме всичко, но нищо.. Той дава диагноза четки на алтернатора. Ако някой се е сблъсквал нещо подобно или просто знае отгова ще съм благодарен. Ако е възможно да се говори и с цени. А да абсолютно всичко по колата си работи, без това глупаво зареждане. И по интересното че докато ме дърпаше и на светофара на симеоново спряхме релето на аварийките започна да пищи на умряло, но когато колата е в движение сякаш нещо се съживява в нея и аварийките си тръгват нормално.
    Благодаря предварително. Поздрави! Дано сте разабра ли обърканата ми история.
    Last edited by AntiLuuP; d.m.y г., 15:42.

  • #2
    звучи много като регулатор. първо провери кабелите на алтернатора. има един номер за проверка на инсталацията. подаваш директно 12 волта на зеления кабел за лампата на алтернатора и въртиш. ако качи 14 волта на клемите на алтернатора, значи е от инсталацията. друг възможен вариант е хлабав ремък - като се намокри, приплъзва и не зарежда, като го изфорсираш-зацепва.
    ако не са тия 2 неща , сваляш алтернатора и нов регулатор и четки. ако не стане, алтернатора се цепи за проверка на диоден блок и намотки- първото се сменя,второто обаче те праща в моргата за употребяван.
    точка

    Comment


    • #3
      Единственият подобен на моя проблем който намирам е този от преди 3г
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=7680&highlight=%E0%EB%F2%E5%F0%ED %E0%F2%EE%F0+146+1%2C6
      Въпроса е да съм сигурен, че е от алтернатора, да го свалям ли или е възможно да е от някакво реле и ако може да е реле ако можете да ми кажете кое е

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от AntiLuuP Покажи съобщение
        Единственият подобен на моя проблем който намирам е този от преди 3г
        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=7680&highlight=%E0%EB%F2%E5%F0%ED %E0%F2%EE%F0+146+1%2C6
        Въпроса е да съм сигурен, че е от алтернатора, да го свалям ли или е възможно да е от някакво реле и ако може да е реле ако можете да ми кажете кое е
        Няма релета по веригата. Прегледайте първо ел. връзката от акумулатора до алтернатора и ремъка. Ако там всичко е наред, няма да минеш без сваляне.
        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

        Comment


        • #5
          Ремъка си е там - не е просвирал никога, върти си нормално, уж ги гледах каблаците всичко си изглежда както трябва...явно остава варианта приключение Защо го набутаха на толкова гадно място глупавия алтернатор .....
          п.п. Ще пиша като има развитие понеже гледам по тази тема почти нищо не е писано

          Comment


          • #6
            теми за алтернатора бол, особено в 33 раздела е разисквано абсолютно всичко, а ремъка не го гледай че не свири, а виж опънат ли е.
            точка

            Comment


            • #7
              E да ама 33 twin spark не знам да има, аз от тази гледна точка там и не гледам. Иначе мисля, че е добре опънат ремъка, почти няма ход като го натискам. Питах един познат и ми каза че е най вероятно регулатора . Но прик всички положения май няма да мине без сваляне на алтернатора

              Comment


              • #8
                да бе , ама всички 33-ки имат алтернатори
                щом искаш да се вкарваш направо във филма със свалянето на алтернатора, преди да провериш простите неща, твоя си работа.
                точка

                Comment


                • #9
                  Taka е прав си, ама простите неща мисля че ги проверих. Смисал ремъка си е ок, вчера като малоумен светих с прожектор да огледам кабелите, а за да видя да не се е прекъснало нещо, трябва да сваля или всмукателните колектори или направо алтернатора. Естествено преди да се засиля да правя каквото и да е ще огледам отново всичко, дори пак ще запаля колата да вида да не естанало чудо, в смисал такъв може да се е намокрило нещо от дъжда, ама преди утре няма как да стане понеже съм без акумулатор до утре след обяд

                  Comment


                  • #10
                    Колега, щом проблема се е появил при дъждовно време, т.е. при много повишена влажност на въздуха, а кабелите са ти в ред, най-вероятно става въпрос за заминали четки на реле регулатора или малко вероятно но провери - окислени клеми на акомулатора. Свали клемите от акомулатора почисти ги с ножче до блясък, намажи ги съвсем леко с грес или масло от пръчката и ги монтирай пак. Разликата в напрежението измерено от "маса" към клемата на кабела и на самата клема на акомулатора трябва да бъде по-малко от 0,2 волта. Ако можеш да свалиш сам алтернатора или само релето, погледни пръстените, в които се трият четките - ще са зацапани, т.е. черни. Смени първо четките, ако си пипал поялник става за 10 мин., комплект четки струват около 4-6 лв., стават и от четкодържател на ЛАДА (2 лв.), само леко се оформят с шкурка отстрани. Ако това не оправи нещата трябва диагностика при специалист, а ако си на ТИ с електроникат амога да ти дам насоки. Само смяната на четки, ще спестиш малко пари, но ще останеш с оригиналното реле. Късмет!
                    Alfa Romeo 146 1,6 TS 88kW 2000 г.

                    Comment


                    • #11
                      Клемите са добре и ти както и други ми казаха че са четките или направо регулатора. С поялника си играя от както мога да ходя, не съм много на ти с електрониката ама не ми е чужда, вкарвал съм се в приключения. Събота и неделя ще се боря да видим какво ще стане
                      Благодаря на всички за отговорите

                      Comment


                      • #12
                        Колега, сваляш динамото и махаш релерегулатора. Най-вероятно ще видиш, че четките са заминали. Огледай и контактните пръстени или както се казва колектора. Това е последното, което се износва на тия генератори, но...
                        Ако там всичко е наред, мериш извода на плюса към маса. В едната посока трябва да е безкрайност, а в другата между 950 и 1500 ома. Ако е по-малко е или диоди или статорна намотка.
                        Тогава става друг филм и както ти каза Колев, чети 33 раздела, защото там ще намериш пълно описание на проблемите и ремонта на генераторите.
                        Успех!
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #13
                          A регулатора с четките не може ли да се свали без да се сваля алтернатора ?

                          Comment


                          • #14
                            както каза Мордохай,сваля се за да се изшкурят пръстените на ротора щото четките със сигурност са направили някакви канали и се използва момента да се видят лагерите и да се прецени цялостното състояние на алтернатора.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Ей хора тази кола ме разби. Вчера тръгвам да я качвам на импровизиран канал но с бутане работата не стана, викам си аз дай ще я запаля да я кача толкова на акумулатора нищо няма да му стане. И Кво стана - паля всички лампи угаснаха , замервам - алтернатора зарежда.Махам клемите на кумулатора колата си работи.Идеално.Все пак огледах кво е положението и свалянето на алтернатора си е основен ремонт. И понеже бях разхвърлил колата днес я събрах запалих ама нещо друго ме притеснява - започна да пуши много, а до сега тази кола не можеше човек да разбере че работи ако е по шумно. Раздвижих я малко поема си нормално форсира се нормално но пуши и отзад дава някакъв страшен конденз - направо пръска вода. Някой някаква идея какво може да и се е случило. ;(

                              Comment

                              Working...
                              X